Hamarosan kezdődik az iskola...

16/08/2024

...az ADHD-s gyerekeknek is.

"ADHD-s vagy? Csak dolgozz keményebben!"   //   "Törött a lábad? Csak dolgozz keményebben!"


Igen, pont ilyen, amikor egy iskolás ADHD-s gyermek idegrendszeri fejlődési nehézségét nem veszi az iskola figyelembe.

Az egyik leggyakoribb tévhit az ADHD-val kapcsolatban, hogy ez csak lustaság, szándékosan nem akar a gyerek figyelni. Számos pedagógiai véleményben olvassuk: "Tudna, ha akarna".  Ez valóban olyan, mintha azt mondanánk, hogy a gyerek szándékosan biceg törött lábbal. Csakhogy a láb begyógyul, főképp, ha megfelelően begipszelik, a környezet segít a mindennapokban és kellően toleráns. Pár hónap és utána csak rossz emlék marad. De az ADHD nem múlik el, a tüneteket okozó genetikai sajátosságokat nem lehet megszüntetni.

Kutatások bizonyítják, hogy amennyiben egy pedagógus tájékozott az ADHD tüneteit, a gyermek viselkedését - és nem csak nehézségeit, de erősségeit - illetően, akkor már önmagában ettől a tudástól csökkennek a mutatott viselkedésbeli problémák. Miért? Mert ha értek valamit, akkor óhatatlanul másképp kezdek el viselkedni a másik emberrel. Amint értem, mivel állok szemben, meg tudom szelídíteni. És nem a gyereket kell megszelídíteni, hanem az előítéleteimet. A gyereket pedig segíteni kell abban, hogy akadálymentesítsük a környezetét és jól motiváljuk, hogy a benne lévő megismételhetetlen értékeket meg tudja mutatni.

Számos példát láttunk már arra, milyen csodás együttműködésre képes az a pedagógus, aki érti ezeket a gyerekeket. Szívesen segítünk ebben!

Rajongói vagyunk a neurodiverzitásról szóló képregényeknek. A fenti képregény készítőjét itt és itt követhetitek!