Autizmus témájú könyvek

  • Attwood T. (2008) Különös gyerekek. Animus Kiadó, Budapest.
  • Attwood, T. (2015) Az Asperger-szindróma kézikönyve. Animus Kiadó, Budapest.
  • De Clercq, H. (2007) Mama, ez itt ember vagy állat? Könyv az autizmusról. Kapocs Könyvkiadó, Budapest.•
  • Howlin, P., Baron-Cohen, S., Hadwin, J. (2005) Miként tanítsuk az elme olvasását autizmussal élő gyermekeknek? Kapocs Kiadó, Budapest.
  • Notbohn, E. (2010) Tíz dolog, amit minden autizmussal élő gyermek szeretné, ha tudnál. Geobook és AOSZ, Budapest.
  • Notbohn, E., Zysk V. (2004) Ezeregy nagyszerű ötlet autizmussal élő vagy Asperger szindrómás gyerekek neveléséhez és tanításához. Akadémia Kiadó, Budapest.
  • Peeters, T. (1998): Autizmus – az elmélettől a gyakorlatig. Kapocs Könyvkiadó, Budapest.
  • Sainsbury, C. (2011) Marslakó a játszótéren – Hogyan értsük meg az Asperger-szindrómás iskolásokat? AOSZ, Geobook, Budapest.
  • Volkmar, F. R., Wiesner, L. A. (2013) Az autizmus kézikönyve. AOSZ, Geobook, Szentedre.

AUTIZMUS SPECIFIKUS FEJLESZTÉSHEZ GYAKORLATI SEGÍTSÉG:

  • Kiss Gy., Tóth K., Vígh K. (2004) Szociális történetek I. Kapocs Kiadó, Budapest.
  • L. Hannah (2010) Te is tudod! - Hogyan foglalkozzunk autizmussal élő kisgyermekekkel? Autisták Országos Szövetsége, Budapest.
  • Mesibov, B. G., Shea, V., Schopler E. Strukturált tanítás. In: Mesibov, B. G., Shea, V., Schopler E. Az autizmus spektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelítése. Kapocs, Budapest, 2008, p. 45–64.
  • Speirs, F. (2014) Ö.T.V.E.N. Önismeret Társas Viselkedés és Egészségnevelés – Oktatási program autizmussal élő tanulók számára. Geobook Hungary, Budapest.
  • Őszi Tné, Havasi Á. szerk. (2015) Babzsák Fejlesztő Program. Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest.
  • Segíts, kérlek! Autizmussal élek!
  • Tájékoztató szülőknek, pedagógusoknak az autizmusról (https://www.csmpsz.hu/media/PDF/Kiadvanyok/Segits,kerlek!Autizmussal_elek!Tajekoztato_szuloknek,pedagogusoknak.pdf)
  • Gray C. (2004) Szociális történetek I., II. Autizmus Alapítvány, Budapest.
  • Gray, C. (2015) Rajzbeszélgetések. Geobook Hungary, Budapest.
  • Varga É. Ügyes vagyok! Magánkiadás.

  • MAGATARTÁSPROBLÉMÁK KEZELÉSE

  • Clements, J., Zarkowska, E. (2007) Viselkedés problémák és autizmus spektrum zavarok. Kapocs, Budapest.
  • Dunn Buron, K., Curtis, M. (2016) A csodálatos 5-pontos skála – A társas viselkedés és az önkontroll összefüggésének tudatosítása a nevelésben-gyerekek, serdülök és felnőttek számára. Geobook, Budapest.
  • Dunn Buron, K. (2017) Amikor a félelmeim túl nagyra nőnek. Geobook Kiadó, Budapest.
  • Schopler, E. (szerk.) (2002) Életmentő kézikönyv szülőknek. Kapocs Kiadó, Budapest.
  • Powell, A. (2017). A harag megértése. Geobook Kiadó, Budapest.
  • Janoch M. (2012) Problémás viselkedések megelőzése és kezelése autizmus spektrum zavarokban. Kapocs Kiadó, Budapest.
  • Janoch M. (2014) Hogyan? Útmutató füzet autizmussal élő emberek problémás viselkedéseinek értelmezéséhez, megváltoztatásához. Kapocs Könyvkiadó, Budapest.
  • Stefanik K. (2016) Csillagbusz Mese Dorkáról, Misiről és az autizmusról. AutiSpektrum Egyesület, Veszprém.
  • Stefanik K. (2018) Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. In: Győri M., Billédi K. (eds) (2018) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, pp. 65–78.
  • Győri M., Billédi K. (eds) (2018) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest.

  • ÓVODAI, ISKOLAI INTEGRÁCIÓ

  • Stefanik K. (2016) Csillagbusz Mese Dorkáról, Misiről és az autizmusról. AutiSpektrum Egyesület, Veszprém.
  • Stefanik K. (2018) Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. In: Győri M., Billédi K. (eds) (2018) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest, pp. 65–78.
  • Győri M., Billédi K. (eds) (2018) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest.

  • SZOBATISZTASÁG PROBLÉMÁI

  • Fleming, V. (2018) Szobatisztaság és autizmus – Útmutató segítőknek, Geobook, Budapest

  • ÉTKEZÉSI NEHÉZSÉGEK, TÁPLÁLKOZÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

  • Havasi Á.: Gyakori étkezési problémák – (letölthető anyag)
  • Havasi Á., Janoch M. Étkezési problémák és azok kezelése – (letölthető anyag)
  • Jól enni, jól lenni honlap – www.jolenni.hu

  • ÉRZÉKSZERVI ÉRZÉKENYSÉG ÉS SAJÁTOS INFORMÁCIÓFELDOLGOZÁS

  • Bogdashina, O. (2009) Valódi színek. Geobook Hungary, Budapest.


  • AUTIZMUSSAL ÉLŐ LÁNYOK

  • Simone, R. (2010), Aspergirls, Jessica Kingsley, London

  • AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYEREKEK TESTVÉREINEK

  • Brock, C. (2015): Az én családom különleges – Munkafüzet gyermekeknek, akiknek a testvére autizmussal vagy Asperger-szindrómával él. Geobook Hungary, Budapest.

  • FELNŐTTÉVÁLÁS

  • Németh K. (2017) Autizmus spektrum zavar felnőttkorban. Ellátási és terápiás lehetőségek. In: Vizin G., Ajtay Gy., Simon L. (szerk.) Kihívások a kognitív viselkedésterápiában. Tanulmánykötet. Vikote.
  • Oravecz L., Orosz I. (2017) Lizanka: Egy autista lány története a bezártságtól a teljes élet felé. HVG Kiadó Zrt., Budapest.
  • Howlin, P. (2001) Autizmus Felkészülés a felnőttkorra. Kapocs Kiadó, Budapest.

  • IRÁNYELV

  • Az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyi szakmai irányelve az autizmusról/autizmus spektrum zavarokról (www.hbcs.hu honlapról letölthető)